Achterstand in achterstallig onderhoud doorbreken

Bespaar tijd en geld met AAF's Internet of Things (IOT)


In hun zoektocht naar oplossingen voor de uitdagingen van achterstallig onderhoud, hebben sommige Facility Managers zich tot Building Management Systemen (BMS) gewend voor antwoorden. Deze computergestuurde systemen sturen de mechanische en elektrische apparatuur van een gebouw aan, inclusief middelen zoals warmtepompen en verlichtingssystemen.

De bedoeling van BMS-systemen was om het voor Facility Managers eenvoudiger te maken om instellingen te beheren - één ding minder om je zorgen over te maken. Er zijn echter verschillende nadelen verbonden aan het vertrouwen op een BMS.

Een meer recente oplossing voor de uitdagingen van uitgesteld onderhoud en reactief beheer is het Internet of Things (IoT), een verbinding en communicatie tussen machines die gebruik maakt van gegevens die zijn verzameld via draadloze apparaten, zoals sensoren.

Sensoren zijn cloud-gebaseerd en verzamelen real-time gegevens. Ze kunnen onderscheid maken tussen verschillende akoestieken, beweging detecteren of fijnstofniveaus (PM) meten. Dit granulaire en gerichte inzicht, inclusief het identificeren van apparaten die op het punt staan het te begeven, is de enorme waarde die het IoT biedt en wat Facility Managers zo hard nodig hebben. Dit inzicht stelt FM's in staat om micropunten te bepalen voor operationele efficiëntie die een onmiddellijke en meetbare impact hebben.

Zonder intelligente gegevens verdrinken Facility Managers in gegevens en hongeren ze tegelijkertijd naar kennis. Intelligente gegevens fungeren als een reddingsboei die hen uit het gat van achterstallig onderhoud trekt. Het optimaliseren van het juiste systeem kan een domino-effect hebben in de hele faciliteit en de achterstand in achterstallig onderhoud verkleinen.

 

 

Vragen?


Neem contact met ons op:
+31 (0)591 - 701025

of zoek een afdelingbij u in de buurt

Software & Diensten

Documentzoeker
Contact
E-Mail
Bovenkant pagina